אימון כושר גופני

חדר כושר יכול להיות מקום מאיים מאוד עבור חלק מהאנשים. החדר עמוס במכשירים מסוגים שונים, שלא תמיד נדע להפעיל בצורה נכונה ומבוקרת. כמו כן, כיצד נדע באיזה מהמכשירים להשתמש, במה להתחיל, כמה סטים לעשות על כל מכשיר ובאיזה עומסים להשתמש? בנוסף, אם נשב על המכשיר בצורה לא נכונה או אם נחזיק בידיות בצורה לא נכונה, אנו עלולים לגרום יותר נזק מאשר תועלת. לכן, בפעמים הראשונות שאנו מתאמנים בחדר הכושר, רצוי לקבל הדרכה מקצועית ממאמן כושר ואפילו ליווי של מאמן כושר אישי שילווה אותנו בכל שלב ושלב, החל בהערכה ומדידה, הכנת תוכנית אימונים, הדרכה על המכשירים וליווי צמוד בהמשך, עם שינויים בתוכנית האימונים בהתבסס על ההתקדמות שלנו.

תוכנית אימונים לחדר כושר

תוכנית אימונים לחדר כושר מתבססת על הכושר האישי של כל אחד, על מצבו הבריאותי ועל המטרות שהוא מציב לעצמו. לדוגמא, אם יש למישהו בעייה של עודף משקל, אז סביר להניח שהתוכנית תתבסס על הרבה עבודה אירובית ואחוז נמוך יותר של עבודה על כוח. עבודה אירובית כזו יכולה לכלול הליכה או ריצה על המסילה, כפיפות בטן, קפיצה בחבל ורכיבה על אופנים. כמובן שגם עבודה על השרירים חשובה ותיכנס לאימון, אך ההתמדות תהיה בפעילות אירובית לשריפת שומנים.

תדירות האימון ותזונה נכונה

.כאשר נרשמים לתוכנית אימונים לחדר כושר, יש לקחת בחשבון שרצוי להגיע לחדר הכושר לפחות כושר גופניפעמיים אם לא שלוש פעמים בשבוע, אחרת אפקטיביות האימון יורדת ויהיה קשה מאוד להגיע לתוצאות. כמו כל דבר בחיים, סוד ההצלחה הוא בהתמדה. דבר נוסף שחשוב לזכור הוא שילוב של תרגילי הכושר עם תזונה מאוזנת. כמובן שמי  ששם לו למטרה לרדת במשקל רצוי שיתיעץ עם איש מקצוע בתחום ויקבל הדרכה לגבי תזונה המותאמת למטרותיו.  כי גם אם נתאמן במשך שעות, אך נאכל מזון רווי שומנים וסוכרים, לא ננצליח לרדת במשקל. מצד שני, אם נתחיל בדיאטה על דעת עצמנו וללא הכוונה, אנו עלולים למצוא את עצמנו במצב של חומר במינרלים או ויטמינים החיוניים לתפקוד הגוף, במיוחד אם אנו עוסקים בפעילות גופנית באופן קבוע.

המאמר נכתב על ידי מנהל אדרנלין כושר קרבי – קבוצת הכנה לימי סיירות, גיבושים ומסלולים צבאיים.